nellymoberg

Skatteetaten

Publicerad 2012-12-28 12:13:06 i Vår,

 
Exakt såhär känner man sig efter man har varit på Skatteetaten och svettats.
Jag gick dit idag eftersom jag måste skaffa ett nytt skattekort till nästa år och för att jag var tvungen att skaffa ett norskt personnummer. Har levt med mitt D-nummer i 4 månader för länge (gäller bara 6 mån) så det var dags och jag var rädd för att få en utskällning. 
 
Men det gick helt ok. Köade i lite mindre än en timme och hade som tur var slängt ner mitt personbevis i väskan vilket jag behövde då jag tappat bort mitt pass... 
Nu kommer jag bli folkbokförd här i Norge och håller tummarna för att det inte ska bli för stora problem med vård och utbildning i Sverige när jag flyttar hem till sommaren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nelly

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela