nellymoberg

...

Publicerad 2009-08-27 18:56:41 i Vår,

jag hatar att vara jättetrött, jag blir bara så ledsen när jag känner mig ensam, och gråter utan anledning.
och överdriver och tänker dåligt

- jag får liksom ingen ordning på mitt liv, det kan vara så dåligt, det kan vara så bra

Bulgarien

Publicerad 2009-08-18 11:55:17 i Vår,

Om en halvtimme kommer Anna och hennes pappa och plockar upp mig och skjutsar oss till Svågertorp. Därifrån tar vi tåget till Kastrup och klockan 4 går flyget mot Bulgarien, Varna. Klockan 9 ikväll är vi framme på hotellet i Balchik.
Ha det så bra här hemma!

Jobbigt att vara student

Publicerad 2009-08-12 13:43:20 i Vår,

Nu har jag äntligen hittat tid, plats och datum för när jag ska infinna mig på uppropet. Introduktionsmötet tisdagen den 1 september klockan 14.00. Inte helt fel va?
Tydligen kommer något papper skickas hem nästa vecka men då är jag ju i Bulgarien (hoho) så bäst att ha lite koll.

Nu ska jag och Hanna köra och plocka upp Ina från jubb och köra in till Lund och köpa en inflyttningspresent till Anna och Line (Äh, ni vet ju redan om det) Sen ska jag vidare in till Anna.

Dagens (eller morgondagens) minus: Jag har bokat in en körlektion imorgonbitti klockan 07:45! Dumma jag....

Tillbaka från Karlskrona

Publicerad 2009-08-10 16:19:00 i Vår,

Fredagen var rolig även fast en del av oss fick lite för mycket i sig, haha.
Gick upp vid 8 dagen efter och åkte iväg med Elias föräldrar mot Karlskrona vid 11-tiden.

De hade verkligen en jättefin lägenhet och nu när vi kom med alla grejerna blev det ännu bättre. Riktigt bra för att vara en första lägenhet. Förrutom att flytta en massa grejer har vi knappt gjort något. Åkte ju hem idag vid halv 10-tiden så jag hann vara där 2 nätter.

Nästa helg är det Elias tur att komma ner!

Nu ska jag hoppa in i duschen och tvätta av mig resdammet så att jag kan bli pigg nog att åka in till stan och käka kräftor med Anna, Ina och Line. Mums.

(Usch vad detta inlägget blev tråkigt och dåligt)

Stranden

Publicerad 2009-08-07 10:02:13 i Vår,

Igår var en otroligt seg, men skön dag. Jag drog bara omkring här hemma och solade lite, plockade undan och bakade en björnbärspaj. Absolut inget intressant hände.

Idag därmot händer det lite mer. Vid 2 idag ska jag och Hanna cykla till Lomma och möta upp Ina efter hennes jobb och gå ner till stranden. Jag har inte känt för att ligga i solen denna veckan efter alla soltimmarna i Italien men nu blir jag lite sugen igen. Dessutom får jag göra det jag är så sugen på; cykla!

Ikväll blir det vin/chillkväll hemma hos Line och Anna (kommer nog ta ett tag att vänja sig vid att säga det). Stannar där över natten eftersom jag ska åka med Elias föräldrar upp till Karlskrona på lördag förmiddag för att hälsa på älskling i deras nya lägenhet. Stannar där tills måndag.

Nu måste jag packa inför helgen begivenheter.

Mmm, jag och mina syskon i Lauguelia!

Harry Potter och IKEA

Publicerad 2009-08-05 17:31:50 i Vår,

Vårt internet dog av okänd anledning i måndagskväll men har nu återhämtat sig! Typiskt att det lägger av just då jag känner för att blogga...

Igår, Tisdag hade jag min första körlektion ever. Jag var skitnervös och körde enligt mig själv skitdåligt jämfört med hur jag kör med vår Saab men det gick ändå ok. Har nästa lektion nästa vecka och då hoppas jag att det går bättre. Jag kommer ju liksom inte undan. Om jag vill ha mitt körkort innan jul får jag sätta fart nu...

Igår fick jag också se Annas och Lines lägenhet! Den var perfekt för dem och jag känner verkligen att jag själv hade velat flytta hemifrån nu. Men jag får nog vänta 1 år till i alla fall. När vi hade packat upp lite småsaker gick vi ner på stan och åt sushi (Blir nog inte fler gånger för mig, mådde illa senare på kvällen) och senare tillbaka till lägenheten för lite rödvin och chips på balkongen.
Klockan 9 såg vi Harry Potter på bio och sen cyklade jag hem till Elias som kommit hem en runda från Karlskrona!

Idag har jag bara hjälpt honom att packa och varit en sväng på IKEA och köpt småsaker för 800 spänn. Tur att det inte är jag som ska flytta än, jag hade verkligen inte haft råd.

Back on track

Publicerad 2009-08-03 14:42:23 i Vår,

Hoho, nu är jag äntligen hemma.
Efter totalt 24 timmar i bilen under helgen kom jag hem till Elias vid halv 12 igårkväll.
Tyvärr blev besöket inte så långvarit utan jag var tvungen att åka hem idag vid 10 eftersom han åker upp till Karlskrona för att skriva på sitt lägenhetskontrakt :)

Idag har jag varit otroligt seg, sådär seg som man brukar vara när man kommit hem från semester. Man orkar inte packa upp, sitter bara och kollar på bilder och försöker uppdatera sig på vad som har hänt när man varit borta.
Och det tar ofta en jävla tid.

Nu sitter jag och väntar på att Ina ska komma hit så att vi kan snacka lite skit.
Senare kanske jag även orkar berätta om semestern. Men bara kanske.